כדאי להקשיב גם:
כאשר ההודים מתלוננים על כך שהאנגלים שעבדו אותם, משל למה הדבר דומה? לשיכורים המתלוננים כי סוחרי המשקאות שהתיישבו ביניהם שעבדו אותם. אתה מסביר להם כי יכולים הם לוותר על השתייה, אך הם משיבים כי הם כה רגילים אליה, עד שאינם יכולים להימנע ממנה וכי עליהם לצרוך אלכוהול כדי לשמר את האנרגיה שלהם. לא האנגלים הם המשעבדים את הודו אלא ההודים משעבדים עצמם לאנגלים באמצעות אימוץ אורחות חייהם ותרבותם המודרנית והאלימה (לב ניקולייביץ' טולסטוי)
ד"ר נעמה אושרי ודליק ווליניץ בסדרת תכניות לאורו של ספר האושר – בספר מיישירים מבט אופטימי על האושר שניים מהמנהיגים הרוחניים הגדולים של זמננו, הדלאי למה, והארכיבישוף דֶזמוֹנד טוּטוּ.