כדאי להקשיב גם:
כמה פעמים עמדנו מול הילד שחווה קושי, אבל לא היה לנו מה לומר לו, ולא היה לנו פתרון או כלים לסייע לו? הילדים החדשים שנולדים בשנים האחרונות, מחוברים לנביעה פנימית אותנטית המפגישה אותנו עם שאלות מהות, והחברה כולה, נדרשת לבחון את מערכת האמונות והתפישות שלנו בנושא החינוך ולנוע אל עבר תפישת עולם וירטואוזית, גמישה, סקרנית וחדשה המאפשרת לבנות גשר בין מערכות החינוך הקיימות, למערכות של חניכה, בהם הילדים שותפים פעילים.
אגוצנטריות הוא שלב התפתחותי מוכר וחיוני המאפשר לנו לגבש זהות נפרדת וייחודית. אך השחרור מאותה הסתכלות אגוצנטרית חשוב לנו באותה המידה כמו התפתחותה. מדוע חשוב לעיתים לשים את עצמנו בצד? כיצד נוכל לשפר את חוויית המציאות היומיומית שלנו? והאם באמת ניתן להשתחרר מהאגוצנטיריות רק בגיל 60