כדאי להקשיב גם:
כמה פעמים עמדנו מול הילד שחווה קושי, אבל לא היה לנו מה לומר לו, ולא היה לנו פתרון או כלים לסייע לו? הילדים החדשים שנולדים בשנים האחרונות, מחוברים לנביעה פנימית אותנטית המפגישה אותנו עם שאלות מהות, והחברה כולה, נדרשת לבחון את מערכת האמונות והתפישות שלנו בנושא החינוך ולנוע אל עבר תפישת עולם וירטואוזית, גמישה, סקרנית וחדשה המאפשרת לבנות גשר בין מערכות החינוך הקיימות, למערכות של חניכה, בהם הילדים שותפים פעילים.
"איפה נמצאת החכמה? לא אצל המורה, לא אצל התלמיד ולא בתווך. היא נמצאת ברגע. תלמיד נוכח שרוי בתוך החכמה וטובל בה והמורה מצביע, מראה מורה". דליק ונעמה לעתים מורים, לעתים תלמידים. שיעור של שעה ללא הפסקה.
נדמה שאין מי שלא חולם לקבל שיחה מאראלה ממפעל הפיס, שיחה כובשת לב ומצחיקה שמרכזה מזל ואיך מתמודדים עם הימצאו או חסרונו