ראיון חשוף על הקושי להיות ערבי ישראלי בתקופה זו; על ציורי הצבוע – ההתקרבות והחקירה של החיה המאיימת, ההתאהבות בה ואילופה; על אימו – מרים: ההחלטה להקליט אותה בשנותיה האחרונות; הקמת ארכיון לסיפוריהם של 'זקני השבט'; מילותיה האחרונות וצוואתה הרוחנית. ועל האחריות והתשוקה להמשיך בעשיה ובהתוויית דרכו של המוזיאון לאומנות באום אל פחם. משימת חייו עדיין לא הושלמה
צייר,פסל ופרופסור לאמנות. על יצירה בגיל המבוגר: יצירה הנבנית על טעויות ומעשי העבר – כל אלו הם חומרים, הקומפוסט ממנו אתה שב ונברא. מה שהיה זבל יכול להפוך לדשן אם תיתן לו את ההזדמנות. לחדש ולחבר את הישן להווה, להגביהה אותו באיזשהו אופן. סוג של חשבון נפש ותיקון –יצירת תנועה קדימה על ידי התבוננות אחורה. זהו בירור זהותי ארוך שנים.
במאי תיאטרון, מחזאי, סופר, משורר, פרופ' אמריטוס בחוג לתיאטרון אוניברסיטת תל אביב. על זרותה של המילה 'זקנה'. על הסירוב להתייחס להגדרות חיצוניות וההתמקדות בפעולה, מעשה ופליאה. אין זו הכחשה של הזקנה וגם לא רצון להיות צעיר, אלא הימצאות בהרפתקה אינסופית, באי ידיעה ואי נחת מתמשכים. המבט הזה הוא פיוס חרדת המוות; הפיכת כאב לחסד. התיאטרון הוא המקום בו אני מתפלל לנשמת הרוח האנושית. השירה היא המקום של הפליאה. ומעל לכל, אין לי מושג. הכל זז ומשתנה, כשאני מתקשה לקום- העולם מסתובב. יש לנוע עם ההשתנות, להיות כל הזמן על קצות האצבעות.